Regulamin

Regulamin Serwisu Internetowego „https://podatkizsowa.pl”

Serwis internetowy „podatkizsowa.pl” działający pod adresem https://podatkizsowa.pl jest serwisem prowadzonym przez spółkę DBO Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Białymstoku, 15-792 Białystok, ul Władysława Broniewskiego 4/217, NIP: 9662091549, 200837565, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII wydział gospodarczy krajowego rejestru sądowego pod numerem KRS: 0000498427, NIP: 9662091549, REGON: 200837565. Adres do doręczeń: ul. Władysława Broniewskiego 4/217, 15-792 Białystok. Adres email: [biuro@dbopolska.pl].

 § 1 Definicje

Na potrzeby niniejszego Regulaminu, poniżej wskazane pojęcia mają następujące znaczenie:

  1. Usługodawca – przedsiębiorca prowadzący Serwis internetowy objęty niniejszym regulaminem, tj. spółkę pod firmą DBO Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Białymstoku, 15-792 Białystok, ul Władysława Broniewskiego 4/217; Sprzedawca jest jednocześnie Usługodawcą.
  2. Serwis– prowadzona przez Usługodawcę platforma internetowa, dostępna pod adresem „https://podatkizsowa.pl”, za pośrednictwem której Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344). Poprzez serwis Usługodawca umożliwia w szczególności zawieranie Umów sprzedaży.
  3. Klient lub użytkownik –osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną mająca odpowiednio miejsce zamieszkania lub siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej korzystająca z Serwisu
  4. Partner – przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego, który w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się sprzedażą detaliczną Produktów za pośrednictwem Serwisu.
  5. Sprzedawca – Usługodawca lub Partner w rozumieniu niniejszego regulaminu.
  6. Cena – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego Usługodawcy lub Partnerowi (w zależności do tego kto jest stroną Umowy Sprzedaży) tytułem przeniesienia własności Produktu na Kupującego zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
  7. Treści Klienta — wszelkie dane lub informacje wytwarzane lub dostarczane przez Klientów w ramach korzystania z Serwisu lub Portali Społecznościowych Sprzedawcy, które wypełniają definicję usług pośrednich wskazanych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady z 19 października 2022 – Akt o usługach cyfrowych (dalej jako „DSA”), w postaci opinii o Towarach, Serwisie lub Sprzedawcy, a także komentarzy;
  8. Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  9. Kupujący – konsument, przedsiębiorca lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, który zawiera umowę sprzedaży w Serwisie Internetowym https://podatkizsowa.pl; Kupujący jest jednocześnie Usługobiorcą.
  10. Przedsiębiorca na prawach konsumenta– Klient będący osobą fizyczną, który zawarł lub zamierza zawrzeć Umowę o dostarczenie treści cyfrowych ze Sprzedawcą lub zawarł lub zamierza zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o świadczenie Usług Elektronicznych bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  11. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, która prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową w związku z czynnościami prawnymi i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  12. Treść Cyfrowa – plik lub pliki w formie cyfrowej, nieutrwalone na trwałym nośniku.
  13. Szkolenie online – szkolenie „na żywo”, prowadzone zdalnie przez Usługodawcę w czasie rzeczywistym i transmitowane za pomocą platformy internetowej clickmeeting.pl, z dostępem która umożliwia klientom Serwisu na udział w szkoleniu z komunikacją głosową oraz video.
  14. Uczestnik szkolenia– uczestnik szkolenia online tj. Kupujący lub osoba wyznaczona przez Kupującego biorąca udział w szkoleniu online organizowanym przez Sprzedawcę.
  15. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, którego celem jest zawarcie umowy sprzedaży Towaru, przez wskazanie Towaru, rodzaju i jego liczby lub oświadczenie woli zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych przez Kupującego składane za pomocą Formularza Zamówienia i zamierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy o dostarczenie treści cyfrowych ze Sprzedawcą lub do zawarcia Umowy o dostarczenie usług cyfrowych.
  16. Adresat – podmiot wskazany przez Usługobiorcę jako właściwy do odebrania przesyłki.
  17. Reklamacja – tryb dochodzenia odpowiedzialności przez konsumenta, przedsiębiorcę na prawach konsumenta albo przedsiębiorcę w związku ze stwierdzonym brakiem zgodności towaru z Umową Sprzedaży, na podstawie przepisów ustawy o prawach konsumenta i kodeksu cywilnego (rękojmia).
  18. Towar – wszelkie produkty oferowane do sprzedaży w Serwisie internetowym podatkizsowa.pl
  19. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego zawierana na odległość pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą, na której treść składa się Zamówienie i Regulamin oraz do której odpowiednie zastosowanie mają Polityki Prywatności oraz wyrażone przez Klienta zgody formalne. Umowa sprzedaży może być zawarta z Usługodawcą lub Partnerem.
  20. Regulamin- określa wszystkie ważne kwestie dotyczące korzystania z serwisu. To dokument, który reguluje prawa i obowiązki Usługodawcy, Partnerów oraz klientów.
  21. Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).

§ 2 Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady korzystania z serwisu podatkizsową.pl prowadzonego przez spółkę DBO Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Białymstoku, w tym reguluje prawa i obowiązki Usługodawcy, Użytkowników oraz Partnerów.
  2. Partnerem korzystającymi z usług serwisu Usługodawcy jest:
    • DK Podatki Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, ul. Władysława Broniewskiego 4/217, 15-795 Białystok, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000810993, NIP: 5423381963, REGON: 384752171,
    • DK Wydawnictwo Sp. z o.o., siedzibą w miejscowości Klepacze, ul. Graniczna 83, 15-635 Klepacze, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000450103, NIP: 9662087803, REGON: 200762347,
    • DK Księgowość Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, ul. Władysława Broniewskiego 4/217, 15-795 Białystok, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000811830, NIP: 5423382460, REGON: 384779158,
    • DK Szkolenia Sp. z o.o. z siedzibą w miejscowości Klepacze, ul. Graniczna 83, 15-635 Klepacze, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000436729, NIP: 9662086689, REGON: 200734463
    • DK Doradztwo Sp. z o.o. z siedzibą w miejscowości Klepacze, ul. Graniczna 83, 15-635 Klepacze, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000251742, NIP: 5422998101, REGON: 200066613
    • DBO Polska Matan i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych Sp.k. z siedzibą w Białymstoku, ul. Władysława Broniewskiego 4/217, 15-795 Białystok, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001002320, NIP: 5423459056, REGON: 523694621.
  3. Sprzedawca prowadzi sprzedaż na terytorium Polski.
  4. Treści Cyfrowe (E-booki, wzory dokumentów, procedury i inne) dostępne w Serwisie Usługodawcy są w formacie piku PDF oraz Word (doc, docx)
  5. Treści Cyfrowe sprzedawane w Serwisie ze względu na swoją specyfikę nie wymagają aktualizacji dla zachowania ich zgodności z Umową sprzedaży.
  6. Do korzystania z Serwisu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Towary, niezbędne jest spełnienie minimalnych wymagań technicznych, takich jak:
    • komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne połączone z siecią Internet,
    • przeglądarka internetowa: Mozilla FireFox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari, Microsoft Edge – zaktualizowane do najnowszych wersji,
    • aktywne konto poczty elektronicznej (adres e-mail).
  7. Warunkiem korzystania z nagranych szkoleń jest posiadanie urządzenia (komputer, laptop, tablet, smartphone) podłączonego do Internetu wraz z jedną z przeglądarek internetowych, np.: Opera, Safari, Google Chrome, Microsoft Edge lub Mozilla FireFox z możliwością zapisu plików Cookies. Usługodawca zaleca używanie najnowszych wersji przeglądarek internetowych dostępnych na urządzeniach oraz posiadanie aktywnego konta mailowego.
  8. W przypadku Szkoleń online prowadzonych na żywo warunkiem uczestnictwa jest posiadanie urządzenia (komputer, laptop) ze stałym podłączeniem do Internetu (Szybkość pobierania/przesyłania: minimalna […]) wraz z jedną z przeglądarek internetowych (Opera, Safari, Google Chrome, Microsoft Edge lub Mozilla FireFox) wyposażonego w mikrofon lub słuchawki. Dokładne wymagania techniczne oraz instrukcja konfiguracji dla danego Szkolenia online wraz z warunkami, na jakich jest ono realizowane, prezentowana jest w Ofercie Szkoleniowej. Dodatkowo, niezbędne informacje przekazywane są również Uczestnikowi przed realizacją Szkolenia Zdalnego.
  9. Usługodawca oświadcza, że wszystkie opinie o Towarach ujawnione na stronach Serwisu a także opinie opublikowane przez Sprzedawcę w Social Mediach Serwisu pochodzą wyłącznie od Klientów, którzy zakupili produkt w Serwisie. Opinie od Klientów pozyskujemy poprzez wysyłanie zapytań do Klientów Serwisu z prośbą o wystawienie opinii na temat zakupionego produktu.
  10. Serwis nie prowadzi sprzedaży hurtowej Towarów, jak również sprzedaży Towarów z przeznaczeniem do ich dalszej odsprzedaży.
  11. Usługodawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy związany z Serwisem przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: kontakt@podatkizsowa.pl. Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez Użytkownika do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z Administratorem. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim lub angielskim.

§Składanie Zamówień i warunki sprzedaży

  1. Serwis umożliwia Usługodawcy oraz Partnerom zdalną prezentację Produktów wraz z opisem ich cech i określeniem cen sprzedaży, oraz jednocześnie na zasadach określonych w Regulaminie udostępnia Użytkownikowi możliwość składania Zamówień na te Produkty i następnie w ich rezultacie zawarcie Umowy Sprzedaży z Usługodawcą lub Partnerem.
  2. Składanie zamówień przez Klienta na Towar znajdujący się w asortymencie Serwisu możliwe jest po podaniu niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia.
  3. Informacje o Towarach dostępnych w Serwisie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  4. Partnerzy są Sprzedawcami niezależnymi od Usługodawcy i to bezpośrednio oni ponoszą odpowiedzialność za realizację zwieranej z Użytkownikami Umowy Sprzedaży w sposób zgodny z Regulaminem.
  5. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
  6. Klient może dokonać zakupu Towaru znajdującego się na stronie Serwisu poprzez złożenie zamówienia zgodnie z jego opisem, ceną oraz określając jego ilość.
  7. Przy Towarach widnieją dane identyfikujące Usługodawcę lub Partnera, który jest Sprzedawcą danego Towaru.
  8. W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
    • Wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”,
    • z widoku koszyka kliknąć w przycisk „Zamówienie”
    • wpisać dane Kupującego,
    • wpisać dane do faktury, jeżeli Kupującemu ma zostać wystawiona i wysłana faktura VAT; faktury wysyłane będą na adres e-mail wskazany przez Kupującego,
    • potwierdzić zamówienie przyciskiem „Kupuję i płacę”,
    • opłacić zamówienie.
  9. Z chwilą złożenia zamówienia (kliknięcia w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”) między Kupującym a Sprzedawcą dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży produktów objętych zamówieniem.

§ 4 Metody płatności  

  1. Zamówienie złożone w Serwisie muszą być opłacone z góry – płatne bezpośrednio za pośrednictwem systemu przelewy24.pl.
  2. Rozliczenia transakcji karta płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego przelewy24.pl. Usługi te świadczy PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198 Poznań).
  3. Rozliczenie transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatnicza przeprowadzane są zgodnie z wyborem Użytkownika za pośrednictwem operatora wskazanego w ust. 2. W przypadku składania Zamówienia obejmującego Produkty Usługodawcy oraz różnych Partnerów, Użytkownik dokonuje jednej płatności za wszystkie Produkty w ramach Zamówienia, a operator płatności elektronicznych rozdziela uiszczoną kwotę i przekazuje Usługodawcy lub poszczególnym Partnerom kwoty im należne.

§ Dostarczenie treści cyfrowych lub usług cyfrowych

  1. Sprzedawca dostarcza (udostępnia) Kupującemu Treści Cyfrowe lub Usługi cyfrowe nie wcześniej niż po pozytywnej autoryzacji płatności lub zaksięgowaniu płatności na swoim rachunku bankowym. Treści Cyfrowe mogą być przekazane Kupującemu od razu po zawarciu Umowy i opłaceniu zamówienia lub w terminach określonych przez Sprzedawcę, w zależności od rodzaju Treści Cyfrowej, którą nabył Kupujący.
  2. Zamówienie treści cyfrowe zostanie wysłane przez Usługodawcę w terminie 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na adres e-mail klienta wskazany w złożonym zamówieniu.
  3. Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej, zostały udostępnione Klientowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Klient wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Klient lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
  4. Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Klient lub fizyczne lub wirtualne urządzenie, które Klient wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.
  5. Sprzedawca przesyła Klientowi wiadomość e-mail, w której znajduje się zakupiona produkt lub zamieszcza klikalny, aktywny link do Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej wraz z instrukcją, lub dostarcza instrukcję pobrania Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej (np. z poziomu Konta Klienta) w zależności od cech i charakteru Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, a także możliwości systemowych. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w języku polskim w treści zgodnej z Regulaminem.
  6. W przypadku, gdy Klient poda nieprawidłowy e-mail, wpisze go błędnie ponosi odpowiedzialność za brak dostarczenia Zamówienia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej. By otrzymać zamówienie, kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą celem rozwiązania problemu.

§ 6 Licencja na Treści Cyfrowe

  1. Z chwilą dostarczenia Treści Cyfrowej przez Sprzedawcę, zostaje udzielona Klientowi niewyłączna Licencja, na korzystanie z tego Treści Cyfrowego przez czas nieokreślony, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie;
  2. Klient nie jest upoważniony do udzielania dalszych licencji innym osobom. Klientowi kategorycznie zakazuje się, bez uprzedniej zgody Sprzedawcy wyrażonej w formie dokumentowej, udostępniania Towaru Cyfrowego osobom nienależącym do kręgu osób wymienionych w art. 23 ust. 2 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych;
  3. Sprzedawca zastrzega, a Klienta przyjmuje to do wiadomości, że Licencja uprawnia Klienta do korzystania z Treści Cyfrowych wyłącznie na następujących polach eksploatacji:
    • zapisywanie w pamięci urządzeń elektronicznych, których Odbiorca jest właścicielem,
    • odtwarzanie i przeglądanie,
    • zwielokrotnianie Treści Cyfrowej wyłącznie, po uprzedniej zgodzie Sprzedawcy wyrażonej w formie dokumentowej;
  4. Naruszenie postanowień niniejszego paragrafu stanowi naruszenie autorskich praw majątkowych przysługujących Sprzedawcy. W takiej sytuacji Sprzedawca uprawniony jest do wystąpienia wobec Klienta z roszczeniem na drodze postępowania sądowego;
  5. Nie stanowi naruszenia, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, wykorzystywanie Treści Cyfrowej oraz zawartej w nim wiedzy, na potrzeby prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.

§ 7 Szkolenia Online

  1. Sprzedawca oświadcza, że nie wyraża zgody Uczestnikowi szkolenia na udostępnianie bądź przekazywanie dostępu do szkoleń online osobom trzecim.
  2. Sprzedawca oświadcza, iż nie wyraża zgody na nagrywanie jakiegokolwiek szkolenia jakąkolwiek techniką ani jakiekolwiek, inne niż ręczne, ich utrwalanie na jakichkolwiek nośnikach danych.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian w programie lub w planie szkolenia z ważnych powodów niezależnych od Sprzedawcy. Powyższe zmiany nie mogą stanowić podstawy do kierowania jakichkolwiek roszczeń wobec Sprzedawcy.
  4. Uczestnik Szkoleń online oświadcza, że przyjął do wiadomości, iż wszelkie dane dotyczące organizacji i prowadzenia szkolenia, w tym szczególnie:
    • dane dotyczące zasad przeprowadzenia szkolenia,
    • dane dotyczące technik i metodologii nauczania,
    • materiały szkoleniowe,
    • dane dotyczące wykładowców oraz
    • dane dotyczące innych Uczestników szkolenia

są poufne i stanowią tajemnicę handlową.

  1. Do szkoleń online konieczny jest dostęp do urządzenia z Internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek.
  2. Za naruszenie wskazanych w niniejszym paragrafie zasad Uczestnik szkolenia zapłaci Sprzedawcy karę umowną w wysokości 1000 zł za każde naruszenie, płatną bez wezwania, w dniu naruszania na rachunek bankowy […].

§ 8 Zasady opiniowania oraz warunki dopuszczalnych Treści klientów

  1. Dodawanie opinii oraz komentarzy zarówno w Serwisie jak i za pośrednictwem Portali Społecznościowych jest całkowicie dobrowolne. Sprzedawca nie przewiduje za nie żadnych nagród, w szczególności w postaci rabatów czy voucherów.
  2. Opinie powinny odnosić się do działalności Sprzedawcy i doświadczeń Klientów w związku ze skorzystaniem z towarów lub usług Sprzedawcy, w szczególności w związku z dokonaniem zakupów za pośrednictwem Serwisu i powinny dotyczyć Sprzedawcy, Towarów lub Serwisu. Komentarze na Portalach Społecznościowych powinny być związane merytorycznie z treściami pojawiającymi się w ramach prowadzonych przez Sprzedawcę profili na tych portalach.
  3. Jeśli Klient zamierza zamieszczać Treści Klienta za pośrednictwem Serwisu lub Portali Społecznościowych, jest zobowiązany do formułowania ich w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny.
  4. Niedozwolone jest zamieszczanie:
    • nielegalnych treści w rozumieniu DSA, czyli treści sprzecznych z powszechnie obowiązującym prawem,
    • treści, które w inny sposób niż w pkt 1) są niezgodne z dobrymi obyczajami lub Regulaminem,
  5. W szczególności niedozwolone jest zamieszczanie Treści Klienta, które:
    • naruszają prawo autorskie,
    • naruszają dane osobowe jakiejkolwiek osoby trzeciej,
    • nawołują do nienawiści lub treści o charakterze terrorystycznym,
    • są obraźliwe, dyskryminujące, wulgarne lub naruszające dobra osobiste,
    • zawierają nieprawdziwe informacje lub mogą wprowadzić w błąd innych Klientów,
    • zawierają treści reklamowe lub promujące bezpośrednio albo pośrednio inne serwisy,
    • są dyskryminujące, obraźliwe, wulgarne, nawołują do nienawiści lub w inny sposób naruszają dobra osobiste,
    • stanowią działania konkurencyjne względem Sprzedawcy poprzez promocję usług konkurencyjnych,
    • w przypadku komentarzy – nie są związane merytorycznie z treściami pojawiającymi się na Portalach Społecznościowych,
    • w przypadku opinii – nie są związane z działalnością Sprzedawcy ani skorzystaniem przez daną osobę z towarów lub usług Sprzedawcy,
    • w przypadku opinii – są dodawane przez opłaconych użytkowników, w celu sztucznego podwyższenia lub obniżenia oceny danego towaru,
    • zawierają linki do stron trzecich lub noszą cechy oszustwa lub wyłudzenia w Internecie, takie jak scam, phishing, spoofing, spam.
  6. W przypadku gdy Sprzedawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób w związku z Treściami Klienta, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu właściwe organy ścigania lub organy sądowe i przekazuje wszystkie dostępne mu informacje na ten temat.

§ 9 Zasady moderacji Treści Klientów

  1. Treści Klienta przed publikacją w Serwisie podlegają moderacji. Sprzedawca każdorazowo przed publikacją Treści Klienta przeprowadza czynności weryfikacyjne czy zamieszczone Treści są zgodne z powszechnie obowiązującym prawem lub Regulaminem treści. Sprzedawca nie korzysta przy tym z żadnych zautomatyzowanych narzędzi, weryfikacja przeprowadzana jest w sposób ręczny, przy pomocy wyznaczonego personelu Sprzedawcy.
  2. Sprzedawca przy czynnościach weryfikacyjnych Treści Klienta działa z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron.
  3. W przypadku wykrycia Treści Klienta niezgodnej z Regulaminem treści, Sprzedawca ma prawo podjąć decyzję o zablokowaniu lub usunięciu Treści.
  4. W przypadku podjęcia decyzji o zablokowaniu lub usunięciu danej Treści Klienta, Sprzedawca niezwłocznie zawiadamia o tym Klienta – autora Treści Klienta wobec której Sprzedawca podjął ww. decyzję, wraz z uzasadnieniem. Zawiadomienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że Sprzedawca ma dostęp do elektronicznych danych kontaktowych danego Klienta i takie zawiadomienie jest zgodne z powszechnie obowiązującym prawem.
  5. W przypadku podjęcia działania w postaci zablokowania lub usunięcia Treści Klienta jako niezgodnych z Regulaminem treści Klient, który umieścił daną Treść Klienta, może złożyć odwołanie. Zasady składania i rozpatrywania odwołań znajdują się w § 10 ust. 6.
  6. Odwołania dotyczące Treści Klientów nie będą rozpatrywane przy użyciu zautomatyzowanych środków. Weryfikacja odwołań odbywa się ręcznie, przy pomocy wyznaczonego personelu Sprzedawcy.

§ 10 Procedura zgłaszania niedozwolonych Treści Klientów.

  1. Użytkownik, który uważa opublikowaną w Serwisie treść za nielegalną lub naruszającą warunki Regulaminu, może przesłać do Sprzedawcy zgłoszenie dotyczące tej treści.
  2. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika, Sprzedawca bez zbędnej zwłoki przesyła Użytkownikowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
  3. Usługodawca rozpatruje zgłoszenie oraz podejmuje decyzję co do treści, której dotyczy zgłoszenie, w sposób terminowy (do 14 dni), niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności.
  4. O podjętej decyzji Usługodawca powiadamiania Użytkownika bez zbędnej zwłoki.
  5. Decyzja Sprzedawca może polegać na usunięciu treści lub pozostawieniu treści w Serwisie.
  6. Użytkownik może odwołać się od decyzji Administratora w terminie 14 dni od otrzymania uzasadnienia jej usunięcia.
  7. Odwołanie powinno zawierać wyczerpujące uzasadnienie.
  8. Usługodawca rozpatruje odwołania w terminie 14 dni.

§ 11 Odstąpienie od umowy

  1. Klient będący konsumentem, przedsiębiorcą na prawach konsumenta lub osobą fizyczną zawierający umowę bezpośrednią związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej może odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia otrzymania Zamówienia.
  2. Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy należy złożyć oświadczenie o odstąpieniu do umowy na adres Sprzedawcy. Klient może skorzystać z wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  3. W przypadku odstąpienia przez Klienta wskazanego w ust. 1 od Umowy sprzedaży przedmiot Zamówienia podlega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot przedmiotu Zamówienia powinien nastąpić wraz z oświadczeniem o odstąpieniu albo niezwłocznie po tym oświadczeniu, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy.
  4. W razie skutecznego odstąpienia od umowy, Umowa sprzedaży jest uważana za niezawartą.
  5. W przypadku odstąpienia przez klienta wskazanego w ust. 1 od Umowy sprzedaży przedmiot Zamówienia podlega zwrotowi w stanie niezmieniony, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot przedmiotu Zamówienia powinien nastąpić wraz z oświadczeniem o odstąpieniu albo niezwłocznie po tym oświadczeniu, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy.
  6. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi wskazanemu w ust. 1 w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych (tj. np. e-booki, procedury, wzory dokumentów, szkolenia online na żywo, nagrania szkoleń i kursów), które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  7. Koszt odesłania zwracanego przedmiotu zamówienia ponosi Kupujący.
  8. Niezwłocznie po otrzymaniu skutecznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy, ale nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia, Sprzedawca obowiązany jest zwrócić Klientowi wskazanemu w ust. 1 wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili zwrotu przedmiotu umowy lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

§ 12 Reklamacja

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Kupującym Towaru bez wad fizycznych i prawnych.
  2. Sprzedawca ponosi wobec klientów odpowiedzialność za wady Towaru na zasadach określonych w przepisach Kodeksu Cywilnego.
  3. Kupujący ma prawo do reklamacji Towarów wchodzących w skład Zamówienia.
  4. Kupujący dokonuje reklamacji, wysyłając zgłoszenie reklamacyjne dotyczącego danego Towaru. Do zgłoszenia reklamacyjnego Kupujący dostarcza do Serwisu reklamowany przedmiot Zamówienia wraz z oryginałem lub kopią dowodu zakupu.
  5. Reklamacje kupujący może kierować pisemnie na adres Sprzedawcy lub pocztą elektroniczną na adres: biuro@dbopolska.pl.
  6. Serwis poinformuje Kupującego o terminie oraz o sposobie rozpatrzenia reklamacje niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 30 dni od otrzymania reklamacji.
  7. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną tj. Treści cyfrowych można zgłaszać pisemne lub drogą mailową na adres biuro@dbopolska.pl. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej ze świadczonymi przez Usługodawcę usługami. Reklamacje będą rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 14 dni.
  8. Jeżeli Sprzedawcą jest Partner, to Partner odpowiada za zgodność Produktu z Umową oraz rozpatrzenie składanej reklamacji. W celu złożenia reklamacji na Produkt, którego sprzedawcą jest Partner można zgłaszać pisemnie lub droga mailową na adres biuro@dbopolska.pl.

§ 13 Polityka Prywatności i Pliki Cookies

  1. Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
  2. Złożenie zamówienia (zakupu towaru lub usługi) przez Użytkownika Serwisu wiąże się z przetwarzaniem jego danych osobowych. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zamówienia, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości jego realizacji. Podanie pozostałych danych jest fakultatywne. Złożenie zamówienia przez Użytkownika w ramach usługi Marketplace powoduje, że dane osobowe Użytkownika, niezbędne do realizacji zamówienia będą udostępnione Sprzedawcy, w celu wykonania umowy.
  3. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz wykorzystywaniem plików Cookies opisane zostały w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://………

§ 14 Pozasądowe sposoby dochodzenia roszczeń

  1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
    • zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
    • skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  2. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
  3. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§ 15 Postanowienia Końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.), Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.) i ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 144 poz. 1204 z późn. zm.).
  2. Wszystkie nazwy produktów zamieszczone w Serwisie podatkizsowa.pl używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy Prawo własności przemysłowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1170).
  3. Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie, w każdym czasie, za pośrednictwem linku aktywacyjnego zamieszczonego na stronie głównej Serwisu oraz w koszyku zamówień (przed zawarciem umowy). Istnieje możliwość sporządzenia jego wydruku lub zapisania w formie pliku.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiana nie narusza praw osób, które złożyły zamówienie lub zawarły umowę sprzedaży przed dokonaniem zmian w regulaminie.
  5. Usługodawca umieści na stronie internetowej Serwisu informacje o zmianie Regulaminu co najmniej 14 dni przed planowanymi zmianami.
  6. Nie stanowi zmiany niniejszego Regulaminu zmiana formy i charakteru prowadzenia Serwisu, w szczególności zmiana oprawy graficznej Serwisu, dodanie nowych funkcjonalności itp., o ile zmiany te nie są sprzeczne z postanowieniami niniejszego.
  7. Umowy Sprzedaży zawierane są w języku polskim.
  8. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zawieranych przez Sprzedawcę z Klientami Umów sprzedaży.
  9. Regulamin wchodzi w życie z dniem ……………………

 Załączniki:

  • Wzór odstąpienia od umowy dot. konsumenta – /link do pobrania lub strony z plikiem/
  • Wzór odstąpienia od umowy dot. przedsiębiorcy na prawach konsumenta, /link do pobrania lub strony z plikiem/
  • Wzór formularza reklamacyjnego dot. konsumenta, /link do pobrania lub strony z plikiem/
  • Wzór formularza reklamacyjnego dot. przedsiębiorcy na prawach konsumenta. /link do pobrania lub strony z plikiem/