Środki trwałe 2025 – księgowość, podatki i nowa struktura JPK ŚT

370,00 

Termin: 29 października, godz. 9.00-14.00

Wykładowca: Małgorzata Rzeszutek

cena zawiera 23% podatek VAT

Sprzedawca: DK Wydawnictwo Sp. z o.o.

Opis

Zapraszamy Państwa na szkolenie online

Środki trwałe w 2025 roku – ujęcie w księgach rachunkowych i podatkowych w obliczu nowej struktury JPK ŚT

Wykładowca: Małgorzata Rzeszutek

Termin: 29 października, godz. 9.00-14.00

Koszt szkolenia: 370zł brutto/os.


CEL SZKOLENIA

Szkolenie adresowane jest do osób, które rozliczają środki trwałe i wartości niematerialne i prawne. Na szkoleniu zostaną omówione między innymi praktyczne aspekty rachunkowe i podatkowe wykorzystywania środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Podczas szkolenia omówiona zostanie również nowa struktura JPK Środki trwałe.


ADRESACI SZKOLENIA

  • główni księgowi, pracownicy biur rachunkowych i kancelarii podatkowych

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wycena początkowa środków trwałych i WNiP, jakie dane zaciągać do JPK ŚT?:
a. Ustalenie wartości początkowej nabytych środków trwałych i WNiP.
b. Ogólne zasady ustalania ceny nabycia środka trwałego.
c. Zakup środka trwałego w walucie obcej.

2. Nabycie i inne formy pozyskania środków trwałych, WNiP, jakie dane zaciągać do JPK ŚT?:
a. Środek trwały otrzymany w formie aportu.
b. Wprowadzenie do ewidencji licencji, oprogramowania i jej aktualizacje
c. Zakup środka trwałego od osoby fizycznej.
d. Środek trwały otrzymany nieodpłatnie.
e. Przekwalifikowanie towarów do środków trwałych.
f. Wykup samochodu z leasingu po zakończeniu umowy.

3. Omówienie dokumentu przyjęcia środka trwałego, WNiP do używania – OT, Protokół przyjęcia.

4. Amortyzacja środków trwałych i WNiP, jakie dane zaciągać do JPK ŚT?:
a. Termin rozpoczęcia amortyzacji.
b. Ustalenie symbolu KŚT.
c. Ustalenie stawek amortyzacyjnych dla celów bilansowych.
d. Amortyzacja metodą liniową na przykładach.
e. Amortyzacja metodą degresywną na przykładach.
f. Obniżenie stawki amortyzacyjnej i wydłużenie okresu amortyzacji.
g. Ostatni odpis amortyzacyjny przy sprzedaży środka trwałego.

5. Nakłady ponoszone na środek trwały w trakcie używania:
a. Czy to remont czy ulepszenie środka trwałego ?
b. Zakup części zamiennych – remont czy ulepszenie?
c. Ulepszenie zamortyzowanego środka trwałego na przykładzie liczbowym.
d. Wpływ zdarzenia losowego na wartość środka trwałego.
e. Nakłady na ulepszenie w obcym środku trwałym.
f. Koszty związane ze zmianą miejsca użytkowania środka trwałego.

6. Rozchód i likwidacja środków trwałych, jakie dane zaciągać do JPK ŚT?:
a. Ogólne zasady ewidencji rozchodu środków trwałych.
b. Udokumentowanie likwidacji środka trwałego.
c. Darowizna środków między jednostki samorządowymi – dokumentacja.
d. Przychody i koszty związane ze sprzedażą i likwidacją środka trwałego.
e. Przekazanie środka trwałego w formie darowizny
f. Likwidacja środka trwałego – sprzedaż i utylizacja.


WYKŁADOWCA

Małgorzata Rzeszutek – doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.

Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT . Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych ,dokumentacji cen transferowych.

W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji.


INFORMACJE TECHNICZNE O WEBINARIUM

  • Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo
  • Osoby, które zapiszą się na webinarium otrzymają w osobnym mailu zaproszenie z linkiem do webinarium.
  • W trakcie trwania webinarium będzie możliwość zadawania pytań na czacie, które są zgodne z tematem webinarium.
  • Po webinarium Uczestnicy na adres mailowy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia szkolenia online.

WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU

Warunkiem uzyskania certyfikatu jest obecność na szkoleniu weryfikowana przez organizatora po jego zakończeniu.


MIEJSCE SZKOLENIA

Szkolenie online – uczestnicy otrzymają na podany w zgłoszeniu adres mailowy zaproszenie z linkiem do szkolenia.


KOSZT SZKOLENIA

370zł brutto/os.

Cena obejmuje: wykład online, materiały szkoleniowe, certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia online (w formacie pdf). Opłaty prosimy dokonać najpóźniej dwa dni przed szkoleniem.


ZGŁOSZENIA

Zgłoszenie uczestnictwa w formie papierowej mogą Państwo dokonać na stronie: www.kosacka.pl

Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 85 831 13 30 lub 790 550 791

Uwaga! Jeżeli Państwa udział w szkoleniu jest finansowany w całości lub częściowo ze środków publicznych prosimy o dołączenia do zgłoszenia wypełnionego oświadczenia.

Doradca Podatkowy uczestniczący w naszym szkoleniu zdobywa 5 punktów do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych


OPŁATY

Opłaty przekazujemy na konto:

DK Wydawnictwo Sp. z o.o.

ul. Graniczna 83, 15-635 Białystok

54 1540 1216 2054 9147 9738 0001

W tytule przelewu prosimy wpisać – temat oraz datę szkolenia


ANKIETA

Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety i przesłania jej na adres: sklep@dbopolska.pl. Będziemy wdzięczni za Państwa ocenę i wszelkie uwagi, które pomogą nam polepszać jakość organizowanych przez nas szkoleń.


REKLAMACJA

Wszelkie reklamacje w zakresie niewykonania bądź nienależytego wykonania świadczonych przez nas usług szkoleniowych mogą Państwo zgłaszać drukując, wypełniając i podpisując formularz reklamacyjny przesyłając jego skan na adres: sklep@dbopolska.pl

Reklamację można składać w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.

Zasady zgłaszania reklamacji znajdą Państwo tutaj.