Opis
Zapraszamy Państwa na szkolenie online
KSeF – Krajowy System e-Faktur 2026 – PRAKTYCZNA WIEDZA!
Wykładowca: Dorota Kosacka
VI TERMIN – 13 listopada, godz. 10:00 – 15:00
Koszt szkolenia: 400zł brutto/os.
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest kompleksowe i praktyczne przygotowanie uczestników do obowiązkowego wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) w 2026 roku w działalności gospodarczej, zarówno w kontekście obowiązków formalnych, jak i praktycznych aspektów codziennej pracy z fakturami. Szkolenie ma na celu wyjaśnienie, kogo i kiedy obejmie obowiązek stosowania KSeF, jak prawidłowo nadawać uprawnienia do systemu, jak wystawiać i odbierać faktury w różnych trybach (online, offline, awaryjnym) oraz jak radzić sobie z korektami i błędami. Uczestnicy zdobędą również wiedzę na temat nowej schemy FA(3), roli kodów QR, zmian w zakresie faktur korygujących oraz otrzymywania faktur przez KSeF. Szczególny nacisk zostanie położony na praktyczne przygotowanie organizacji – od przypisania ról po minimalizowanie ryzyk związanych z błędnym wdrożeniem systemu.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- księgowych i pracowników biur rachunkowych,
- właścicieli firm i działów finansowo-księgowych (różne branże),
- doradców podatkowych i konsultantów finansowych,
- osób odpowiedzialnych za wdrażanie i obsługę systemów fakturowania,
- pracowników działów administracji i kadr,
- wszystkich, którzy chcą przygotować się na obowiązkowy KSeF w praktyce.
PLAN SZKOLENIA
- Podmioty obowiązane do stosowania KSEF i terminy jego obowiązkowego wprowadzenia, w tym:
- kto obowiązkowo będzie musiał stosować KSEF i w jakim zakresie,
- KSEF a obowiązki wybranych podmiotów, m.in. podatnicy VAT czynni, podatnicy zwolnieni z VAT, najem prywatny, nierejestrowana działalność gospodarcza, podmioty zagraniczne, samofakturowanie, „ryczałtowcy”, rolnicy VAT czynni i rolnicy ryczałtowi, tzw. podmioty wykluczone cyfrowo, jednostki samorządu terytorialnego,
- 1 luty 2026 r. i 1 kwietnia 2026 r. – dwa kluczowe terminy w zakresie obowiązkowego KSEF,
- Czy od tej samej daty będzie obowiązkowe wystawienie i obowiązkowe odbieranie faktur w KSEF?
- Podatnicy niewystawiający faktur a obowiązki związane z KSEF,
- Czy jest możliwość uniknięcia KSEF.
- Nadawanie uprawień w KSEF, w tym:
- Logowanie do KSEF osób fizycznych i innych podmiotów (np.: spółek)
- ZAW-FA – kiedy i w jaki sposób należy go złożyć
- Nadawanie uprawień kolejnym osobom i podmiotom oraz ich zakres
- Czym różni się nadanie uprawnienia osobie fizycznej, a czym nadanie uprawnień firmie
- Kiedy warto skorzystać z tokenów/certyfikatów a kiedy lepiej nadać uprawnienia poszczególnym osobom
- Nadawanie uprawnień biuru rachunkowemu – na co zwrócić uwagę
- Praktyczne aspekty związane z nadawanie uprawnień – jak zrobić to rozsądnie.
- Wystawienie faktur w KSEF i poza KSEF, w tym:
- Zasady wystawienia faktur w KSEF
- Czym się różni wystawienie faktury w KSEF od faktury wystawionej w trybie off-line,
- Zasady wystawiania i wysyłania do KSEF faktur w trybie off line
- Kiedy można wystawić fakturę w trybie off line, a kiedy możliwe jest wystawienie faktury papierowej
- Wystawianie faktur w trybie awaryjnym – czym różni się od trybu off-line
- Różnice pomiędzy wystawianiem a udostępnienie/wysłaniem faktury kontrahentowi
- Kiedy faktura wystawiona w KSEF musi być kontrahentowi przekazana w inny sposób
- Omówienie na praktycznych przykładach zasad wystawiania faktur i ich wysyłania, w tym: faktury wystawiane dla podatników VAT czynnych, faktury dla podmiotów zagranicznych, faktury dla konsumentów, faktury dla podatników zwolnionych,
- Termin wystawienia faktury w zależności od trybu jej wystawienia (np.: faktura wystawiona w KSEF, faktura wystawiona w trybie off line, faktura w trybie awaryjnym)
- Praktyczne zagadnienia związane z wystawianiem faktur, np.: data wysłania faktury do KSEF a data jej wystawienia w przypadku czynności dla których obowiązek podatkowy powstaje w dacie wystawienia faktury, kursy waluty a opóźnienie w wysłaniu faktury do KSEF, faktura w trybie off line a przekroczenie terminu na jej wysłanie, itp.
- Nowa schema faktury – FA(3), w tym:
- Pola obowiązkowe, opcjonalne i fakultatywne – czym się różnią oraz praktyczne omówienie wybranych pól schemy
- Kiedy KSEF odrzuci fakturę – błędy krytyczne,
- Zmiany w schemie faktury, w tym możliwość dołączenia załącznika do faktury, dane pracownika, zmiany dotyczące faktury wystawianych dla i przez jednostki samorządu terytorialnego
- Kiedy i na jakich zasadach będzie możliwe dołączenie załącznika do faktury KSEF,
- Obowiązek oznaczania faktur KSEF kodem QR,
- Dwa rodzaje kodów QR – jak należy je stosować.
- Korekty faktur a KSEF, w tym:
- Likwidacja not korygujących i praktyczne skutki z tym związane
- Brak możliwości anulowania faktur wystawionych w KSEF oraz korekta faktur wystawionych w KSEF z błędnymi danymi kontrahenta
- Metoda wystawienia faktury pierwotnej a faktury korygująca
- Zasady przekazywania faktury korygujących różnym grupom podmiotów i terminy ujęcia faktur korygujących u sprzedawcy
- Zmiana zasad ujmowania faktur korygujących.
- Faktury korygujące w okresie przejściowym.
- Otrzymywanie faktur poprzez KSEF, w tym:
- Kiedy musimy pobrać fakturę poprzez KSEF a kiedy otrzymamy ją w inny sposób
- Czy i kiedy kontrahent może przekazać fakturę w inny sposób niż poprzez KSEF
- Termin odliczenia VAT z faktury otrzymanej poprzez KSEF
- Czy można odliczyć VAT z faktur które kontrahent wystawił w nieprawidłowej formie lub nieterminowo przesłał do KSEF
- Zasady postępowania z pustymi lub nieprawidłowymi fakturami otrzymanymi poprzez KSEF.
- Jak przygotować się do KSEF – praktyczne wskazówki, tym:
- Darmowe aplikacje Ministerstwa Finansów – kiedy warto z nich korzystać
- Jak nadać w firmie uprawnienia aby poszczególnym osobom nie udostępnić za dużo danych a jednocześnie zapewnić sprawą pracę w firmie
- Zasady weryfikacji faktur otrzymywanych poprzez KSEF – co warto przemyśleć przez rozpoczęciem korzystania z systemu
- Czego nie widzi dziś organ podatkowy, a będzie widział po wprowadzeniu KSEF.
- Pytania i odpowiedzi.
WYKŁADOWCA
Dorota Kosacka – Doradca podatkowy (nr wpisu 06598), członek zarządu DK Doradztwo sp. z o.o. i DBO Polska sp. z o.o., ceniony wykładowca na organizowanych w całym kraju konferencjach i szkoleniach z prawa podatkowego.Wybitny ekspert z zakresu prawa podatkowego oraz problematyki postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych. Specjalizuje się w szczególności w podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym. Doświadczony, uznany i ceniony konsultant wielu firm, doradza klientom w skomplikowanych transakcjach gospodarczych, przeprowadza audyty podatkowe, doradza w zakresie cen transferowych. Reprezentuje klientów przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi, w tym Naczelnym Sądem Administracyjnym.
INFORMACJE TECHNICZNE O WEBINARIUM
- Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo
- Osoby, które zapiszą się na webinarium otrzymają w osobnym mailu zaproszenie z linkiem do webinarium.
- W trakcie trwania webinarium będzie możliwość zadawania pytań na czacie, które są zgodne z tematem webinarium.
- Po webinarium Uczestnicy na adres mailowy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia szkolenia online.
WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest obecność na szkoleniu weryfikowana przez organizatora po jego zakończeniu.
MIEJSCE SZKOLENIA
Szkolenie online – uczestnicy otrzymają na podany w zgłoszeniu adres mailowy zaproszenie z linkiem do szkolenia.
KOSZT SZKOLENIA
400zł brutto/os.
Cena obejmuje: wykład online, materiały szkoleniowe, certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia online (w formacie pdf). Opłaty prosimy dokonać najpóźniej dwa dni przed szkoleniem.
ZGŁOSZENIA
Zgłoszenie uczestnictwa w formie papierowej mogą Państwo dokonać na stronie: www.kosacka.pl
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 85 831 13 30 lub 790 550 791
Uwaga! Jeżeli Państwa udział w szkoleniu jest finansowany w całości lub częściowo ze środków publicznych prosimy o dołączenia do zgłoszenia wypełnionego oświadczenia.
Doradca Podatkowy uczestniczący w naszym szkoleniu zdobywa 5 punktów do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych
OPŁATY
Opłaty przekazujemy na konto:
DK Wydawnictwo Sp. z o.o.
ul. Graniczna 83, 15-635 Białystok
54 1540 1216 2054 9147 9738 0001
W tytule przelewu prosimy wpisać – temat oraz datę szkolenia
ANKIETA
Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety i przesłania jej na adres: sklep@dbopolska.pl. Będziemy wdzięczni za Państwa ocenę i wszelkie uwagi, które pomogą nam polepszać jakość organizowanych przez nas szkoleń.
REKLAMACJA
Wszelkie reklamacje w zakresie niewykonania bądź nienależytego wykonania świadczonych przez nas usług szkoleniowych mogą Państwo zgłaszać drukując, wypełniając i podpisując formularz reklamacyjny przesyłając jego skan na adres: sklep@dbopolska.pl
Reklamację można składać w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
Zasady zgłaszania reklamacji znajdą Państwo tutaj.